
A bányától a háztetőig: hogyan készülnek a Terrán cserepek? 4. rész

Gyártással foglalkozó sorozatunk korábbi részeiből kiderült, hogyan lesz a homokból, vízből, cementből és festékből betoncserép, milyen folyamatokon megy keresztül, amíg végleg elválunk tőlük. Most mindent megtudhatunk termékeink utazásának utolsó szakaszáról.
Sorozatunk előző részét ott fejeztük be, hogy a gyártási folyamat lezárult, most pedig megnézzük, mi történik, mielőtt a Terrán cserepek elindulnak a viszonteladókhoz, a végfelhasználókhoz megérkezve pedig végképp elengedjük őket.
Egy kis pihenés senkinek sem árt, azonban alapcserepeinknek nem sok jut ki a sziesztából telephelyeinken. Jelenleg – a gyár forgalmát tekintve – kb. egy havi mennyiséget raktározunk a lerakatokban, de maximum 30.000 paletta tárolását tudjuk biztosítani. Az, hogy milyen rendszerességgel történik a kiszállítás, a vásárlói igényektől, illetve a rendelkezésre álló legyártott és megszáradt cserepek mennyiségétől is függ.
A kiszállítás viszonylag könnyen tervezhető, hiszen a gyártást és a készleteket számítógépes rendszer figyeli, ezáltal kap a megrendelő visszaigazolást a termékek megérkezésének várható időpontjáról. A viszonteladókat hetente akár többször is meglátogatja a Terrán kamion. Országszerte kb. 350-400 partnerrel állunk szerződéses kapcsolatban, amelyek nagy része egy nagyobb beszerzési csoporthoz tartozik (pl. Új ház Zrt., Huf-Bau Csoport, Duna Hungária). Ilyenkor általában a központokkal tárgyalunk, de vannak egyedi klienseink is. A termékek forgalmazása kizárólag a kereskedő partnereken/tüzépeken keresztül történik. A Terrán webshophoz csak nekik van hozzáférésük, a végfelhasználók nem tudnak közvetlenül a gyárból vásárolni.
Ha minden egyezik, a fuvarozó megkapja a kinyomtatott szállítólevelet. A sofőr ezután elviszi az árut a lerakodási címre. Ha a rendelés kézbesítése viszonteladókhoz történik, akkor a szerelvényről targoncával szedik le a raklapokat, ha azonban vevőhöz történik a kiszállítás, akkor a sofőr rakodja le az árut. És hogy mi garantálja, hogy termékeink épségben kerüljenek a vásárlókhoz? A paletták mozgatásakor a targoncás körültekintően rakja fel a kamionra a cserepeket. A viszonteladókhoz nyerges kamionok viszik ki az árut. Az első és az utolsó cserépsort rögzítik, lekötik. Ez elegendő ahhoz, hogy ne sérüljenek szállítás közben.
Az út hosszú, azonban az elköteleződés még inkább, hiszen ez a kapcsolat egy életre szól. A végfelhasználók több generáción keresztül élvezhetik a Terrán cserepek védelmét, és ezzel együtt írják a családi fészek történetét.
Elbúcsúztunk ugyan tőlük, de egy pillanatra érdemes a cserepek alá is benézni: korábbi bejegyzésünkben a jól megválasztott tetőfólia jelentőségéről írtunk.
